highschool.reismee.nl

De eerste schooldag was het aller moeilijkst, aldus Sofi Rose!

Ik ben op het idee gekomen om een jaartje High School te doen omdat een vriendin van mij het ook ging doen en mij ook had overgehaald om mij aan te melden. Persoonlijk heb ik altijd al veel gereisd en nog veel meer willen reizen en daarom dacht ik ook: ‘Waarom niet een jaartje naar Amerika?’ Ik had mij veel later dan alle andere studenten aangemeld dus voor mij gebeurde alles heel erg snel. Maar ik weet nog wel precies wanneer ik te horen kreeg dat er een gastgezin gevonden was voor mij.

Mijn gastgezin bestond uit twee personen: Kevin en Rita Johnson. Zij waren een stel dat al heel lang gelukkig met elkaar waren getrouwd maar geen kinderen hadden. Het waren ontzettend aardige mensen, actief bezig om mij alles te laten zien dat er was te zien en erg hun best deden om mij jaar het best High School jaar ooit te geven. Zij woonden in Desert Hot Springs, Californië. Ik was zo blij! Het was echt de beste plek waar ik ooit terecht had kunnen komen.

In het begin was het erg wennen. Ik moest aan hun huis wennen, aan hoe zij dingen doen maar ook hoe mensen dingen in Amerika doen. De eerste schooldag was voor mij het aller moeilijkste moment denk ik. Ik kende niemand en was het meeste van die dag alleen. Als dat jou overkomt, laat je niet bij de pakken neerzetten! Het is logisch dat mensen niet gelijk met je willen praten of dingen met je willen doen omdat zij jou gewoon nog niet kennen. Je moet jezelf de moed inspreken en zelf een gesprek beginnen met mensen. Dit deed ik dus en de tweede schooldag heb ik een meisje ontmoet die bij mij gebleven is het heel jaar en is zeker weten mijn ‘best American friend’.

Samen hebben wij alle Amerikaanse en Senior Year activiteiten getrotseerd. Homecoming, Halloween, Thanksgiving, Winter Formal, Prom Graduation en talloze Spirit Weeks! Ik ben naar een pompoen markt geweest voor Halloween en ben samen met mijn vriendin verkleedt als Batman & Robin gaan ‘trick-or-treat’en. Voor Thanksgiving, heb ik gegeten met mijn gastmoeder’s familie en al het traditioneel eten geprobeerd. Samen met twee andere vriendinnen hebben wij onze nagels en haar laten doen voor Prom. Voor Graduation, heb ik de hele ceremonie meegeleefd en aan het einde mijn diploma ontvangen!

Ik heb zoveel nieuwe dingen geleerd en gedaan dat ik er soms, nu terug kijkend, nog versteld van sta. Mijn gastouders hebben mij echt overal gebracht en toen mijn echte familie overkwam naar Amerika hebben wij samen ook veel dingen gedaan. Ik ben naar Los Angeles, San Diego, The Grand Canyon, Disneyland, Las Vegas en The Coast geweest. Ontelbare foto’s, herinneringen en dagen later zit je er weer allemaal op terug te kijken. Ik heb er zo veel van overgehouden dat ik het aan iedereen zou aanraden als je van reizen, nieuwe ervaringen en avonturen houdt!

Groetjes,

Sofi Rose McCarthy

Reacties

Reacties

Marijke

heey,

ik wil ook al heel lang een jaartje high school doen in Amerika, maar ik had wel een paar vragen:
welke vakken zijn verplicht, en waar kun je allemaal zelf uit kiezen? welke eisen kan je stellen qua gastgezin? en hoeveel geld ben je kwijt per week?

bedankt alvast voor je reactie :)

High School Team - Travel Active

Hallo Marijke,

Wat leuk dat je interesse hebt in het High School programma in Amerika. Onderstaand zullen wij je vragen beantwoorden:

- Normaal gesproken zijn de vakken Engels, US history en (soms nog) wiskunde verplicht. De rest van de vakken kies jij zelf uit. De ene school zal een hele brede keuze aan vakken hebben en de andere school wat minder. Dit kan dus per school verschillend zijn, maar uiteindelijk stel je (deels) je eigen vakkenpakket samen!
- Wij vragen studenten en ouders om zo open mogelijk te zijn in soorten gastgezinnen, want je kunt overal terecht komen. Zo kun je geplaatst worden bij een gastgezin met kinderen, maar ook een ouder echtpaar zonder kinderen. Tijdens het interview mag je een voorkeur opgeven, maar deze kan niet gegarandeerd worden. Vandaar dat een open mind belangrijk is en de samenstelling van een gastgezin niet tegen kan vallen. Uiteindelijk is de band die je opbouwt met je gastgezin veel belangrijker dan hoe ze eruit zien, waar ze wonen of uit hoeveel personen het gezin bestaat.
- Het is lastig om aan te geven hoeveel geld je per week kwijt bent. Als advies bedrag voor zakgeld hanteren we tussen de €150 en €200 per maand, maar dit kan per persoon en gezin verschillen. Mocht je het fijn vinden om een kostenoverzicht te ontvangen, zodat je weet wat het totale programma met alle extra's kost, stuur dan een e-mail naar highschool@travelactive.nl.

Vertrouwende je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mochten er verder nog vragen zijn dan horen wij dat graag van je Marijke!

Groetjes,
Susanne
High School Team - Travel Active

Fabienne

Hoi!

ik zie hier dat Sofi Rose haar ouders over heeft laten komen, in de vakantie (lijkt mij). Mij hebben ze verteld dat dat ten strengste verboden is. Zou dit toch mogen in een vakantie als je het bespreekt met je gastgezin?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active