highschool.reismee.nl

Evi had de tijd van haar leven in Aussie!

Voordat ik op Exchange naar Australië ging las ik een quote. ‘The biggest part of an exhange is change'. Toen was dat gewoon een quote. Nu is dit de quote die mijn exchange jaar het beste omschrijft.

Op mijn high school jaar was er niks hetzelfde met mijn thuis. Stel je voor ik een stadsmens uit Amsterdam die ooit zei boerderij, dat is niks voor mij werd op een boerderij geplaatst. Sterker nog ik was bang voor dieren. Het was dan ook wel even slikken toen ik er achter kwam dat ik op een boerderij kwam in een dorp waar 1 winkel is de'melkboer' en de buren 500 meter verderop wonen. Het was geen melkboerderij maar een hobby boerderij.

Toen ik daar aankwam had ik geen idee wat me te wachten stond wel had ik al snel de beslissing genomen om deze kans met beide handen aan te pakken. Hiermee bedoel ik dat ik alles wou doen om in dit leven te passen. En ook al vond ik het op het begin erg eng met de dieren ik ging gewoon mee met het voeren van de dieren. Beetje bij beetje begon ik me thuis te voelen in dit leven. Ik begon een hechte band met de dieren op te bouwen. Ook met mijn gastouders kreeg ik een onvoorwaardelijke band. Maar er was hoop voor mij want ik was niet opgesloten in the middle of nowhere, er ging namelijk elke ochtend de oh zo gezellige school bus om mij naar mijn school te brengen 40 minuten verderop. Deze school stond in een best groot dorp en er waren dan ook wel ongeveer 10 winkels. Dit was een erg leuke moderne school. Toen ik op deze school kwam had ik keuze uit 52 vakken. Uiteindelijk heb ik hier 7 vakken uit gekozen. Deze vakken waren totaal andere vakken die ik in Nederland had. Denk aan; Fotografie, Outdoor education en tekenen. Deze vakken waren heel praktijk gericht en dat was ook erg leuk. Op school maakte ik ook veel vrienden en daar sprak ik ook na school mee af. Omdat ik zo veel mogelijk dingen wou doen had ik me ook ingeschreven bij een voetbal club. Hier heb ik ook hele leuke mensen ontmoet en weer een beetje het gevoel van team spirit gehad. Mijn weekenden waren altijd helemaal vol. Ik deed elk weekend wel wat anders ik ging vaak met de trein naar Melbourne en bezocht veel mensen en familie van me gast ouders. Als ik dan een weekend openliet hielp ik mee op de boerderij. Ook heb ik wat Australische activiteiten mogen ervaren zoals Surfen, Australian football en Netball.

Al deze kleine dingen hebben mijn exchange totaal anders gemaakt dan mijn leven in Nederland. Nu ik dit heb meegemaakt weet ik dat ik elke verandering aankan. ‘The best part of my exchange was change'

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active