highschool.reismee.nl

It was a year of a million dreams

Lieve lezers en lezeressen,


Het zit er op. Mijn grote Amerika avontuur en droom is voorbij. Alweer drie weekjes ben ik terug in Nederland. Het is echt heel fijn om weer mijn ouders een knuffel te kunnen geven, net als de rest van mijn familie en vrienden, dat is een groot plus punt van weer thuis zijn, maar eerlijk is eerlijk, ik mis het grote Amerika ontzettend.


Oh wat heb ik een mooi jaar gehad! Twee jaar geleden, toen ik mijn blog startte had ik nooit durven hopen dat het zo’n jaar mocht worden. Het heeft al mijn verwachtingen en dromen overtroffen en ik realiseer me dan ook heel goed dat ik ontzettend veel geluk heb gehad. Als ik er zo op terug denk heb ik zoveel bijzondere momenten gehad: ik heb heel NYC door gecrossed met een te gekke groep vrienden en een crazy gids, ik ben in mijn eentje naar Colorado gevlogen terwijl ik op geen enkele lijst van de vliegtuigmaatschappij stond, ik heb bij het beste gastgezin dat er maar voor mij kon gevonden worden gewoond, ik ben cheerleader geweest voor American Football games en basketball games, ik heb gevolleybald, gebasketbald en gerend en gesprongen terwijl ik eigenlijk geen van alle kan, ik heb gekampeerd midden in de bergen, ik heb een Amerikaanse vriend gehad, ik heb de engste achtbanen overleefd, ik heb over de Walk of Fame gelopen en het Hollywood sign gespot, ik heb als een klein kind all happy door Disneyland gelopen, ik ben in mijn pyjama naar school en naar Walmart geweest, ik heb stiergevechten en bullriders gezien, heb een vogelspin vastgehouden en kakkerlakken geaaid haha, tussen de cowboys gelopen, ik ben uitgekozen tot de Queen of Wintersports Dance, ik heb door Walmart geraced in een karretje, onze school was State Champions geworden, ik heb in de School Play mee gespeeld, ik ben naar Prom geweest, heb mijn Cap in de lucht gegooid tijdens graduation, een echte Amerikaanse kerst gevierd, geweldige schooldagen gehad waarin ik zo veel kon lachen, met mijn gastouders wezen stemmen tijdens de Presidents Verkiezingen, hele aparte weersomstandigheden meegemaakt, heb in de winter door de sneeuwgerold in mijn bikini, ik ken het Amerikaanse volkslied en de Pledge of Allegiance uit mijn hoofd en zo kan ik gewoon echt nog zo veel langer doorgaan! Dit zijn echt maar een paar van die bijzondere dingen. Ik heb zoveel lieve mensen ontmoet, die mensen die altijd voor me klaar stonden en mijn jaar het beste jaar ooit wilde maken. Zelfs mensen die ik amper kende, waren altijd geïnteresseerd in me en hielpen me altijd uit.


\"\"
\"\"
\"\"


Het afgelopen jaar heb ik toch ook een hoop geleerd. Niet zo zeer op school, want ondanks dat ik zo af en toe wel even wat voor school moest doen, echt moeilijk was school daar totaal niet! Maar als je ergens bent waar helemaal niemand jou kent, niemand weet wie of wat je bent, dan leer je vanzelf jezelf ook heel goed kennen. Ik kon daar zijn wie ik echt ben, tenslotte wist niemand van te voren toch hoe ik hier in Nederland was, en dat heeft mij toch wel goed gedaan. Ook heb ik geleerd dat ik meer kan dan dat ik ooit dacht dat ik zelf zou kunnen. Ik kan dan ook wel zeggen dat ik wat meer zelfvertrouwen heb en doe veel sneller iets waarvan ik eerst zou hebben gedacht ‘dat kan ik vast niet’ of ‘dat vind ik vast niet leuk’. En ik heb uiteraard ook een hoop over de Amerikaanse cultuur geleerd, want ja mensen ook Amerika heeft cultuur. Ik heb geleerd hoe ze daar denken en doen in het dagelijks leven, ik heb veel nieuwe meningen en gedachten gehoord over heel veel verschillende zaken waardoor je ook weer je eigen normen en waarden van een andere kant gaat zien. Ik heb ook geleerd me heel snel thuis te voelen in een nieuwe omgeving en bij nieuwe mensen. Ik heb geleerd heel veel te genieten. En uiteraard heb ik heel veel Engels geleerd, want die taal kan ik nu toch wel vloeiend spreken en dat is ook wat waard ;)!


Dit was het dan. Ik ben druk bezig alles letterlijk en figuurlijk een plekje te geven. Mijn kamer ligt nog steeds aardig overhoop met allerlei spulletjes uit mijn Amerikaanse leventje, allemaal hele mooie herinneringen!


Lees al mijn avonturen op mijn blog. Misschien wil je ooit zelf een high school jaar gaan doen, als je nog twijfelt, ik zou zeker zeggen doe het! Het is een ervaring om never nooit meer te vergeten waar je de rest van je leven plezier van kan hebben! Het is het elke cent waard en nog zoveel meer!


Voor nu de laatste keer, heel erg veel liefs,


Lies.


~I’ve learned that goodbyes will always hurt, pictures will never replace having been there, memories good or bad will bring tears and words can’t ever replace those feelings~


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active