highschool.reismee.nl

Larissa won met haar cheer-team de Nationals in Ohio

Hoe ben je in het cheer team terecht gekomen?

Voordat ik naar Amerika ging, had mijn gastgezin al contact met mijn coach opgenomen, omdat ik graag wilde cheerleaden, want dat leek mij de ultieme Amerikaanse ervaring. Ik moest naar de try-outs komen in augustus (ongeveer 3 weken voordat de school begon) om te zien of ik het leuk vond en of ik in het team zou komen. Ik kon natuurlijk nog helemaal niets, want ik had nog nooit aan cheerleaden gedaan, dus gingen de cheerleaders mij uitleggen en laten zien wat ze allemaal doen, jumps, stunting en tumbling. Toen moest ik het zelf doen. Als eerste moest ik de drie jumps doen, een toe-touch, een pike en een front. Daarna gingen we stunten, ik was een backspot en een frontspot en ik moet zeggen voor de eerste keer vond ik het best wel goed gaan! Tumbing kon ik toen nog helemaal niet, dus dat hoefde ik niet te doen. Daarna had de coach gelijk de uitslag, iedereen zat in het team! De coach had wel tegen mij gezegd dat ik alleen de games mee zou mogen doen en niet met de cheerleading wedstrijden, maar dat vond ik prima! Na ongeveer twee weken had de coach besloten dat ik toch ook mee mocht doen met de wedstrijden, omdat ik mezelf zo goed inzette en dat ik het echt verdiend had en dat was voor mij een heel leuk compliment!

\"\"

Wat moet je kunnen om in het cheer team terecht te komen?
Je moet sowieso één van de drie taken in een stunt kunnen: of je bent een base, of een backspot of een flyer. Daarnaast moet je ook aan tumbling kunnen doen. Je moet een standing backhandspring en een roundoff backhandspring kunnen (wat ik beide niet kon voordat ik aan cheerleading begon), of je moet er druk mee bezig zijn om het te leren. Voor elk high school cheerleading team zijn er natuurlijk wel andere eisen om in het team te komen. Eigenlijk alle meiden die in het Varsity team zijn gekomen hebben al gecheerd in het Junior-Varsity team, dus hebben ze al heel erg veel ervaring opgedaan en hebben ze al heel erg veel geleerd. In het begin van het tweede seizoen had ik mijn roundoff backhandspring gekregen en aan het einde van het tweede seizoen mijn standing backhandspring. Mijn coach was helemaal trots, want het komt eigenlijk niet vaak voor dat een meisje van 17, die nog nooit cheerleading heeft gedaan, een roundoff en een standing backhandspring krijgt!

Hoevaak per week trainen jullie?
Wij trainen elke dag, behalve zaterdag en zondag. Voordat school begon in de zomervakantie, trainden we van 8 uur \'s ochtends tot half 12 (3,5 uur is heel erg lang!!) en toen we naar school moesten trainden we van 4 uur \'s middags tot kwart over 6 \'s avonds. Vaak op vrijdag (en dinsdag in het basketball seizoen) hadden we een game, dus dan hadden we geen trainen, maar de game duurde wel 2 tot 3 uur, dus dat was dan wel weer 2 tot 3 uur cheerleaden. In sommige weekenden hadden we wedstrijden en die duren ook de hele dag. Je bent dus eigenlijk elke dag van de week druk bezig met school en sporten en je hebt vrij weinig tijd om andere dingen te doen.

Bestaat er ook iets van een competitie en hoe werkt die competitie?
Er zijn zeker cheerleading competities. Je moet je per cheerwedstrijd inschijven met je team. In het football seizoen hadden wij drie wedstrijden en in het basketball seizoen hadden we er vijf! Voor een wedstrijd moet je een hele routine in elkaar zetten die alle onderdelen bevat en het mag maar 2 en een halve minuut duren! Onze routine zag er zo uit: Opening, Openingstunt, Tumbling, Cheer en Jumps, Piramide, Basket-toss, Cheerdance, Eindstunt. Eigenlijk ben je het hele jaar daarvoor aan het trainen. Als je naar een cheerwedstrijd gaat, krijg je met je team een klaslokaal (want de wedstrijden zijn op scholen) waar je je kan omkleden en klaarmaken. Ongeveer een uur voordat je op moet, moet je alles opwarmen. Met je team ga je dan naar een gymzaal en dan kun je alle stunts, tumbling en jumps opwarmen. Daarna ga je naar de grote gymzaal waar je de routine moet doen. Voordat we de mat opgaan doe je een yell met het team. Onze yell dit jaar was; toi, toi, toi, omdat ik voor iedereen een toi, toi, toi\'tje gemaakt had! Toen moesten we allemaal klaar gaan staan in onze begin positie en dan werd de muziek gestart. Toen we klaar waren konden we lekker uitrusten en naar de andere teams kijken. Als het laatste team is geweest is de prijsuitreiking. Als jou team gewonnen heeft dan moet je opstaan en de beker komen halen en dan wordt er een foto gemaakt. Daarna is het afgelopen en moeten we al onze spullen pakken en weer lekker met de bus naar huis!

Welke prijzen hebben jullie gewonnen?
In totaal hebben wij dit jaar 8 wedstrijden gehad. We hebben twee keer de League Championship gewonnen (football en basketball seizoen), we hebben twee keer Sectionals gewonnen (football en basketball seizoen), we hebben twee andere high school wedstrijden gewonnen én we hebben ook nog Nationals in Ohio gewonnen! Op één van de high school wedstrijden en Nationals zijn we zelfs Grand-Champions geworden. Dat betekent dat jou team de hoogste score van alle teams van de hele dag had!

Wil je meer lezen over mijn High School ervaring: check mijn reisblog larissainamerika.reismee.nl

Groetjes, Larissa

\"\"

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active