highschool.reismee.nl

Anne keert na 5 jaar terug naar haar gastouders in Amerika

Het is alweer bijna 5 jaar geleden dat ik naar de Verenigde staten vertrok. Op 20 augustus 2008 begon het grootste avontuur waar ik tot nu toe ooit aan begonnen ben! Ik vertrok met allemaal andere studenten naar New York voor een introductie. Na deze geweldige week vloog ik door naar de staat Maine waar mijn gastfamilie woont.

Mijn familie bestaat uit een Vader Scott, moeder Judy en zusje Leslie. Mijn zusje is 3 jaar jonger dan ik. Met Leslie klikte het vanaf het eerste moment. Ook met mijn gastouders had ik gelijk al een hele goede band. Ik was de zesde uitwisselingsstudent binnen hun familie dus ze hadden al behoorlijk wat ervaring. Ook als ik mij even wat minder voelde wisten ze heel erg goed hoe ze hier mee om moesten gaan. Ik voelde me eigenlijk vanaf het begin helemaal thuis.

\"\"

Het afscheid nemen na een jaar was dan ook heel erg moeilijk. Toen ik weer in Nederland was heb ik behoorlijke heimwee gehad maar eigenlijk gaf me dit een heel goed gevoel. Ik had er een tweede familie bij en hoopte heel erg dat ik contact met hen zou houden, gelukkig is dit ook gebeurd. De zomervakantie van 2009 ben ik terug gegaan om ze op te zoeken. Na deze zomer hadden we nog altijd veel skype en mail contact.

Afgelopen Maart waren mijn gastouders 25 jaar getrouwd en ze hadden me al een jaar daarvoor gevraagd of ik erbij wilde zijn. Hier hoefde ik geen moment over na te denken, ik moest en zou terug naar Maine! Ik had mijn familie ondertussen meer als 2 en half jaar niet gezien dus een beetje zenuwachtig was ik wel. Mijn gastzusje kwam me ophalen op het vliegveld en vanaf dat moment was alles weer als vanouds! Ik was super blij om haar weer te zien en ook mijn gastouders heb ik meteen een hele dikke knuffel gegeven. Het was heel gek, maar het voelde alsof ik nooit weg was geweest. Ook een aantal andere gastkinderen waren er, Uyen uit Vietnam, Estefany uit Mexico, Silvia uit Italië en Tom en ik uit Nederland. De rest kon er helaas niet bij zijn. Eigenlijk voelde het alsof deze mensen allemaal familie van me waren, omdat we allemaal dit avontuur hebben mogen delen bij dezelfde gastfamilie.

\"\"

Er was een groot 25 jaar huwelijks feest waarbij (heel Amerikaans) de trouwbeloftes opnieuw werden uitgesproken. Heel bijzonder om mee te maken. Alle vrienden en kennissen van mijn gastfamilie waren hier waardoor ik meteen de kans had om iedereen weer te zien!

Verder hebben we met z\'n allen nog veel leuke dingen gedaan, maar vooral ook lekker thuis geweest, films gekeken op de bank want iedereen was dol op die bank!

Net als de voorgaande keren was afscheid nemen niet makkelijk maar ook besefte ik weer hoe blij ik ben dat ik ooit de keuze heb gemaakt aan dit avontuur te beginnen. Natuurlijk waren er ook tegenslagen maar ook die momenten hebben me een sterker persoon gemaakt!

Nog bijna elke dag denk ik terug aan mijn jaar in Amerika. Ook in mijn dagelijks leven heb ik er nog veel aan. Ik volg nu een Engelstalige opleiding en heb niet veel moeite met de taal. Verder merk ik dat ik erg zelfstandig ben geworden en niet snel meer bang ben voor nieuwe situaties. Ik zie bijna alles als een nieuw uitdaging waar ik me voor de volle 100% voor inzet!
Ik kan jullie dan ook alleen maar aanraden om deze stap te zetten om zo zelf voor een onvergetelijke ervaring te zorgen. Zelf heb ik geen moment spijt gehad van mijn high school jaar en ik durf met zekerheid te zeggen dat er zo nog heel veel anderen zijn die er zo over denken!

Waar wacht je nog op? This is your chance to live the American dream!!

Liefs Anne

Reacties

Reacties

Meggie

Hey, ik kan nergens vinden van wanneer deze blog, dus ik vraag t maar gewoon. Ik wil graag, als ik mijn examen haal natuurlijk, naar het mbo en als ik dat haal zou ik graag óf een jaar high school willen volgen óf naar "college" (ik ben dan 19 jaar). Mijn vraag is tot hoe oud mag je naar high school in Amerika of Canada? En via welke organisatie ben jij gegaan?

Meggie

Oh, ik zie dat dit van 2013 is... Dan zal je dit waardchijnlijk niet meer lezen. Haha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active