highschool.reismee.nl

Milou en haar High School jaar in Australie

Milou heeft het High School Australie programma gevolgd via Travel Active. Lees hier haar High School ervaring:

Ikben tien maanden in Australië geweest om High School te doen. Dit is mijn verhaal.

Niets is zo eng om daadwerkelijk de knoop door te hakken, en te zeggen: ‘Ik ga!’. Ik ben van nature nogal een twijfelaar. Toen ik deze quote op de Travel Active website vond: ‘je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wel hebt gedaan, dan van de dingen die je niet hebt gedaan!’, besloot ik dat ik niet langer moest twijfelen!

Ik gaf me op, en vrij snel werd er een gastgezin gevonden. Een alleenstaande moeder met haar 15jarige zoon, in hartje Sydney! Wat had ik er zin in! Maar tegelijkertijd.. vond ik het doodeng. En daar sta je dan, op Schiphol. Afscheid te nemen van vrienden en familie. Leuk is anders! Het was op dat moment erg fijn dat we met een groep gingen, allemaal mensen die in dezelfde schoenen staan! Vanaf het moment dat je door de douanepoortjes loopt, begint het echt…

Ongeveer 28 uur later in Sydney aangekomen, stond daar een gastgezin op me te wachten! Vanaf dat moment begint het wennen. Het is zo vreemd om te beseffen dat dit nu je thuis is.

Een week na aankomst begon mijn school. Ik zat op Marrickville High School. Een gemengde school met ontelbaar veel nationaliteiten.Hoewel het op school al snel echt heel goed ging, ging het in mijn gastgezin wat minder. Mijn gastmoeder kon me moeilijk loslaten en was overbezorgd. Niks mis mee, maar zelf nam ze me ook nergens mee naar toe. Het werd dus nogal een saai bestaan. Ik besloot dat ik graag iets anders wilde proberen, en nam contact op met de Australische partnerorganisatie van Travel Active. Zij vonden een super gezellig gezin! Een alleenstaande moeder, met twee dochters van mijn leeftijd. Daarnaast hadden ze ook een uitwisselingsstudent uit Zwitserland in huis. Een gezellige meidenbende dus! Hier heb ik echt een hele leuke tijd gehad, veel gezien en beleefd.

Een minpuntje was dat ik van tevoren wist dat dit gezin me maar tijdelijk onderdak kon bieden. Zij gingen namelijk op een grote reis. Ik en het Zwitserse meisje moesten dus op zoek naar wat anders…

Op naar gastgezin nummer drie! Dit keer vond ik zelf een geschikt gezin, een Griekse/Australische familie! Ik verhuisde naar een ander deel van Sydney. Het was een gezin met een vader, moeder en twee zoontjes. Weer heel anders, maar leuk! Ik moest hierbij ook van school veranderen. Dit vond ik toen heel jammer, maar achteraf een goede zet! Het was een meisjes High School, ‘Beverly Hills Girls High’. Ik had hier al snel een heel gezellig vriendinnenclubje! Ook met mijn gastgezin was het raak! We deden heel veel leuke dingen. Stedentripjes, uit eten en vooral heel veel familiebezoekjes: echt Grieks!

In dit gezin, en op deze school kwam mijn avontuur ten einde. Van te voren hoop je natuurlijk dat je in een keer een geweldig gezin en een leuke school treft. Ook ik hoopte dat. Maar achteraf ben ik blij met hoe het gelopen is. Ik heb de kans gekregen om een kijkje te nemen in het leven van drie compleet verschillende Australische gezinnen. Het was nooit saai… Ik ben er sterker en uitgekomen dan ik, en mijn ouders;-), ooit had kunnen denken.

Het afscheid in Nederland, tien maanden eerder was moeilijk. Maar het afscheid van mijn Australische vrienden en familie was misschien nog wel veel moeilijker!

Ik heb een bijzonder, bewogen maar fantastisch jaar gehad!

Reacties

Reacties

Esther

Hoi Milou!

Ik zit er ook over na te denken om high school te doen in Australië maar net als jij ben ik ook een hele erge twijfelaar..

Het is wel geruststellend om te lezen dat als je het niet goed kan vinden met je gastgezin dat er dan wat te regelen valt. Alleen ik vroeg me af hoe je dit aan je gastouders hebt vertelt? Voor hun moet het ook teleurstellend geweest zijn, zij hebben uiteraard ook hun best gedaan.

Groetjes Esther

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active