highschool.reismee.nl

High School in Australië, dat ga ik doen na mijn examens!

Allard ging met het High School Programma van Travel Active een jaar naar school in Australië. Lees hieronder hoe hij dit jaar heeft beleefd:

Ik zit in 5 Havo. Nog een paar maanden en dan moet ik beslissen wat ik wil gaan doen na school. Mijn moeder vertelt me dat een kennis naar school gaat in Amerika, en vraagt of dat niets voor mij is. Ik besluit rond te kijken wat het precies inhoudt en kom al snel op de site van Travel Active terecht. Terug van de voorlichting weet ik het zeker, dit ga ik doen! Nu nog een land kiezen, Australië klinkt wel heel gaaf; groot, warm en Engelstalig. Ik weet het zeker, Highschool in Australië, dat ga ik doen na mijn examens! Ik kan niet wachten...

Nog een half uur voordat we in moeten checken. Afgelopen weken al mijn spullen en benodigdheden gekocht, alle visa en papieren in bezit. Ik ben er klaar voor. Samen met Floris, Roosmarijn en Manouk vlieg ik naar Australië. Roosmarijn blijft in Sydney. Manouk, Floris en ik vliegen door naar Melbourne waarna ik nog drie uur in de auto moet zitten voordat ik in mijn woonplaats Horsham ben. Mijn avontuur is begonnen.

Straks naar school. Vorige week het uniform aangeschaft en een paar leraren ontmoet. Er zitten nog twee uitwisselingsstudenten bij mij op school, Erik uit Zweden en Lisa uit Duitsland dus ik heb in ieder geval lotgenoten. Met de schoolbus in uniform naar school, dat is wel wat anders dan in mijn spijkerbroek op de fiet, des te leuker dus.

Ik zit nu al drie maanden in Australië. Mijn gastouders en ik zijn helemaal aan elkaar gewend en ik heb een vaste vriendengroep waar ik bijna elke dag na school mee afspreek. Op zaterdagavond hebben we feestjes van mensen die 18 worden, erg groot en heel anders dan ik gewend ben. In plaats van een discotheek ga je naar een zogenaamde ‘Hall', een weiland met een schuur waarin het feest plaats vindt.

Zes maanden in Australië, de tijd vliegt en het is echt een geweldige ervaring. Mijn vrienden hier zijn geweldig. De trip naar Queensland met honderd andere uitwisselingsstudenten was de beste vakantie ooit, erg leuk om bij te praten en verhalen te horen van anderen. Nog een maanden dan vlieg ik alweer terug naar Nederland. Vandaag zijn mijn ouders aangekomen. Mijn Highschool periode zit er op en nu ga ik een maand met mijn ouders de leukste plekken bij langs. Mijn school laten zien en naar vrienden en andere bekenden toe. Vervolgens vliegen we naar Cairns (Queensland) om hier twee weken vakantie te vieren. Het is geweldig en fijn om mijn hele jaar in Australië eens rustig herbeleven aan het strand in de zon.

Net een week terug in Nederland en gelijk alweer aan het werk. Over twee maanden ga ik studeren, ik weet al wat: Commerciële Economie in Groningen. Eerst nog even twee maanden werken en bijkomen van mijn geweldige jaar in Australië. Wat ben ik blij dat ik deze ervaring heb opgedaan en ik kan niet wachten om terug te gaan.

Nu ik een jaar terug ben zit ik weer helemaal in het Nederlandse leven, maar dan wel met een Australisch tintje. Ik bel nog elke twee weken met mijn beste vriend in Australië en stuur regelmatig kaartjes en brieven om contact te houden. Deze zomer komt hij naar Nederland met zijn ouders voor twee weken!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active