highschool.reismee.nl

Sabrine vertelt over haar Amerikaanse leventje in Wisconsin

Sabrine zit met het High School Programma van Travel Active in de Verenigde Staten waar ze inmiddelsal helemaal is gewend!

Hoi Nederlanders!

Ongelooflijk hoe snel je veramerikaanst. Als dat al een woord is. Ik ben in ieder geval al helemaal gewend! Ik praat Engels, denk Engels, praat over Fahrenheit, ounces, gallons, feet, inches, miles, zing net als alle andere Amerikaanse tieners hard mee met ‘Party in the USA' on the radio, ken het hele Subway-menu uit mijn hoofd (en heb uiteraard mijn favoriet: de Italian BMT on flatbread is een echte aanrader!), gebruik mijn unlimited texting optimaal, weet eindelijk de waarde van alle verschillende dollarmuntjes, ken de schoolyells uit mijn hoofd (deze is het meest gebruikt: Je spelt de letters NEW RICHMOND, en dan: go fight win, go fight win, goooo tigers!) sta iedere morgen tijdens mijn eerste lesuur op, met mijn hand op mijn hart en naar de vlag gericht, zeg ik de pledge, ik heb een echte facebookaccount, weet alles te vinden in Walmart, praat in termen als TP(staat voor toiletpaper, dat gooien ze hier in tuinen van mensen die je niet mag, want het maakt een ontzettende rommel om op te ruimen, rare Amerikanen?!), HP(Harry Potter uiteraard, iedereen hier is helemaal verslaafd) and PB&J (peanut butter and jelly, dat smeren ze hier op brood. Dus ze eten een PB&J-sandwich).


Er zijn ook dingen waar ik nooit aan zal wennen: In pyjama naar school. Alsof ik ooit in mijn pyjama naar school zou gaan? Een hoop kinderen hier doen dat gewoon, omdat ze te lui zijn om zich aan te kleden. Hoe ingewikkeld Amerikaanse kinderen zijn. Luiheid. 3 minuten lopen is te ver, we nemen toch lekker de auto? Porties. En dan vooral de maat. Als small hier al huge is, laat staan wat large dan wel niet is? Zou zo ik nog wel even door kunnen gaan. Maar ach, hoogstwaarschijnlijk vinden Amerikanen ook een miljoen dingen gek als ze naar Nederland komen (waarschijnlijk dat we lopen, fietsen, small small is, je voor school nog wel eens wat moet doen, iedereen altijd klaagt over het weer, we liever koken dan afhalen..). Ik vind het alleen maar interessant om mee te maken.

Alles hier is echt anders, maar echt ontzettend leuk. Afgelopen weekend ben ik bijvoorbeeld naar mijn ‘cabin' geweest, een vakantiehuisje bij een meer in Noord Minnesota. En weet je wat me toen toch overkwam? Het begon te sneeuwen! In begin oktober? Echt superleuk! 2 weken geleden liep ik nog in mijn zomerjurkje over straat, nu heb ik mijn winterjas, Uggs en handschoenen toch maar te voorschijn getoverd. Er is nog niet zo heel veel sneeuw, meer een dun laagje. Maar toch! Over een maandje gaat het snowboardpark vlak bij mijn huis open, dus dan zal er wel wat meer sneeuw liggen. Het schijnt hier in de winter echt bizar te zijn, met temperaturen die wij niet gewend zijn. Een gemiddelde winterdag is -25, of nog kouder. Dat wordt dus nog wel even wennen! En de sneeuw schijnt ook echt gigantisch hoog te zijn. Helemaal mijn ding hier in Wisconsin heb ik al uitgevonden!

Halloween komt ook dichtbij, en schijnt nogal een big deal te zijn. Iedereen gaat helemaal verkleed, en er worden overal Halloween Parties gegeven. De winkels liggen ook vol met Halloween spullen. Ook met Kerstspullen eigenlijk, dus misschien zegt dat niet zo veel. Er zijn een hoop Kerstwinkels open het hele jaar door, erg interessant. Amerikanen weten wel wat winkels zijn, er zijn hier gigantische shopping malls met meer winkels dan ik ooit bij elkaar heb gezien. Of outlet malls, ook super. Gelukkig houdt mijn gastmoeder ook erg van winkelen! En meisjes hier natuurlijk ook.

Mijn gastvader houdt meer van vissen, dus ik, Sabrine die niet-visser, ben afgelopen weekend mee geweest in de boot op jacht naar vis. We hadden best wat gevangen, maar het was superzielig als die arme vis al in de haak gebeten had en ze ‘m dan ook nog eens gingen wegen. Hoppa, weer een haak in z'n mond. Dat ging me soms toch wel een beetje ver, maar ach...Nog even en ik ga op jacht. Ik hou jullie op de hoogte als ik een hert heb doodgeschoten, of iets anders in die richting. Dat zal niet snel gebeuren, aangezien ik jagen ook maar zielig vind. Nou, ik hou jullie in ieder geval in het algemeen op de hoogte van mijn leven hier!

Groetjes vanuit het heerlijke Wisconsin (26° F)

Reacties

Reacties

Elisa

Hoi, ik ga in 21 augustus ook naar Wisconsin, in welk plaatsje zit jij?!

Groetjes,
Elisa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active