highschool.reismee.nl

Tessa nam deel aan het zomerprogramma in Canada

Canada, probably the best three weeks of my life!

Pas vier weken voordat het vliegtuig vertrok heb ik besloten om drie weken naar het English Second Language Summer Camp in Canada te gaan. Ik dacht er al lang over om dit na mijn examen te gaan doen, maar dat duurde jammer genoeg nog een jaar... Ik praatte bijna elke dag over Canada en dat ik er zo'n zin in had, en toen zei mijn moeder ineens: 'Kan je niet deze zomer gaan?'' Ik ben direct op de site van Travel Active gaan kijken en.. het kon! De drie weken tot mijn vertrek gingen heel erg snel. Op zondag 18 juli was het dan zover. Ik vloog vanaf Brussel naar Montreal, en daar moest ik overstappen voor het vliegtuig naar Halifax. Het afscheid met mijn moeder vond ik moeilijk, want ik ging voor het eerst alleen naar de andere kant van de wereld. Maar eenmaal in het vliegtuig dacht ik alleen maar: Canada, here i come!

Op het vliegveld van Halifax (Nova Scotia) wachtte Candace met een bordje ‘Tessa' op me. De eerste ontmoeting was fantastisch en ik voelde me meteen op mijn gemak! We reden naar het plaatsje Truro waar de Campus zich bevindt en we hebben veel gekletst. Ik was zo excited om mijn room mate te ontmoeten en Candace vertelde dat haar naam Cookie was en dat ze uit Japan kwam. Toen ik op de Campus aankwam was er niemand, want iedereen was op een dagtrip. ‘s Avonds ontmoette ik Cookie en we waren meteen best friends. We hebben heel de nacht gepraat en gelachen ondanks onze jetlags ha-ha. De volgende dag hadden we class. Je wordt ingedeeld in een klas met leeftijdsgenoten die op hetzelfde niveau Engels zitten als jij. De lessen zijn heel erg actief en allesbehalve saai. We organiseerden debatten, reizen, keken Engelse films en schreven daar dan een review over.

Op doordeweekse dagen hadden we les van 9 tot 12 en daarna van 1 tot 3 was het homework time. Daarna waren er activiteiten tot 's avonds, zoals zwemmen, sporten, schilderen, shoppen. In de weekenden waren er altijd dagtrips zoals naar het Magic Mountain park en naar een groot shopping mall en daarna de bioscoop. Er was altijd iets te doen!

Met al die mensen om je heen uit de hele wereld is natuurlijk hartstikke leuk. Zo heb ik mensen ontmoet uit Japan, Mexico, Spanje, Duitsland, Zuid-Korea, Thailand, Brazilië en China. Je leert zoveel van andere culturen, zelfstandig zijn en om nieuwe vrienden te maken. Ik ben drie weken in Canada geweest en ik heb zoveel leuks meegemaakt. Jammer genoeg kwam er ook een eind aan de drie weken en moest ik afscheid nemen. Ik wilde echt niet naar huis, vooral niet omdat alle leuke mensen die ik daar had ontmoet nog bleven..

Na mijn terugkomst heb ik de hele week last van een jetlag gehad en zat ik hele nachten achter Skype en MSN met mijn nieuwe vriendinnen en vrienden in Canada te chatten.

Cookie spreek ik nog heel vaak en de met anderen heb ik soms nog contact via Facebook. Ik ben in oktober ook nog een weekend naar Hamburg geweest om een vriendinnetje op te zoeken die ik tijdens Summer Camp heb ontmoet, dus dat is echt hartstikke leuk.

Waar ik spijt van heb, is dat ik niet meer weken heb geboekt. Tsja, maar ik heb nu wel een kans om een keer naar Japan of Mexico te gaan. Als je de kans krijgt om dit een keer te doen, zou ik zeker gaan. Ik zou het zo weer willen doen, maar dan langer!

xoxo Tessa Schutte

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active