highschool.reismee.nl

Frank vertelt over zijn ‘Year of a million dreams!

Frank ging een jaar met het High School Programma van Travel Active naar school in Florida!

Year of a million dreams! Dat was mijn High School jaar 07-08! Waarom? Ik heb mijn droom echt geleefd: Na lang wachten op een gastgezin kwam ik uiteindelijk op een droomplek terecht.

Bij de Koch Family in Winter Garden (bij Orlando), Florida. De familie bestond uit 4 personen: Cliff (47), Heidi (47), Tyler (18) en Cassidy (14), en de hond Cinnamon. De familie was sportief, actief en heel betrokken met mij.

De eerste weken op school waren wel even wennen. Het was vroeg opstaan! En lange dagen maken vanwege de naschoolse activiteiten. En het was ook nog erg warm. Maar ik maakte ik al snel veel vrienden. Ik heb in het varsity football en het varsity soccer team van de high school gespeeld. Ook heb ik in verschillende clubs gezeten zoals Student Government. School in Amerika is geweldig! Door alle verschillende sport teams en clubs hoef je je nooit te vervelen en maak je snel vrienden op school. Omdat ik een Senior was heb ik ook de kans gekregen om een echt Amerikaans High School diploma te halen.

Op zondagochtend ging ik met de familie naar de kerk. En later op de dag was er jeugdgroep, daar gingen, Tyler, Cass en ik vaak heen. We speelden daar allerlei spelletjes en deden leuke dingen! Ook ben ik met de jeugdgroep van de kerk op een skitrip naar Maryland geweest.

Ik voelde me altijd echt een deel van mijn gastfamilie en hun vriendenclub. Ik heb me er het hele jaar erg thuis gevoeld. De gastfamilie heeft mij veel van de omgeving en ook nog enkele andere staten laten zien.

Ik heb een super jaar gehad. Ik heb heel veel vrienden gemaakt, de taal goed geleerd en vooral genoten van alle typische Amerikaanse dingen zoals:, Homecoming, Thanksgiving, Halloween, Prom en Graduation. Maar ook heb ik genoten van het drukke, dagelijkse Amerikaanse leven: de sportbeleving, het eten, het verkeer, de schoolspirit en de pretparken.

Tijdens mijn high school jaar heb ik ook veel support van mijn familie en vrienden uit Nederland gekregen. Het is voor mij een jaar geweest om nooit te vergeten en ik kan het echt iedereen aanraden.

Groetjes,
Frank van der Vliet

Lees ook het verhaal van Frank zijn ouders, hoe zij het avontuur van hun zoon in Amerika ervaren hebben!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active